• Læs nyheder fra TG

Thisted Gymnasium har fået ny rektor

Det bliver den 54-årige Bo Hove, der skal være ny rektor for Thisted Gymnasium. Bo har fra 1. maj i år varetaget rollen som konstitueret rektor og forbliver konstitueret frem til 31. oktober, hvorefter han tiltræder sin nye stilling.

Bo Hove startede sin karriere som adjunkt ved Institut for Matematiske Fag på Aalborg Universitet. I 2001 kom han til Thisted Gymnasium som lærer i matematik og datalogi. Siden 2012 har han fungeret som uddannelses- og økonomichef på skolen. Han er bosat i Thisted sammen med sin kone og tre døtre.

Bestyrelsesforperson og forperson for ansættelsesudvalget, Karen Louise Erichsen, udtaler:

"Når ansættelsesudvalget har peget på Bo Hove, er det fordi, han er et visionært dannelsesmenneske, som har fødderne solidt plantet i skolens daglige drift og traditioner. Med det afsæt, tror vi på, at han er den rette til at tage vores gymnasium ind i fremtiden."

Bo Hove, udtaler:

"Jeg er stolt og meget beæret over den tillid, man har vist mig. Det er med den dybeste respekt for Thisted Gymnasium i sin helhed og det lokalsamfund, jeg har været en del af i mange år, at jeg tager opgaven med at lede Thisted Gymnasium på mig. Foran os venter en stor og vigtig opgave, som jeg glæder mig til at stå i spidsen for."